Atelier pluridisciplinar de arte performative cu Eugen Jebeleanu

HEALING PORTRAITS

Atelier pluridisciplinar de arte performative cu Eugen Jebeleanu

Acesta este un atelier la intersecția dintre  teatru și cinema. Împreună vom urmări portretizarea unor istorii personale din timpul pandemiei, poveștile noastre sau ale cunoscuților noștrii.

Atelierul este deschis studenților, profesioniștilor din film și arte performative, amatorilor și teoreticienilor. Mizăm pe alcătuirea unui grup mixt de oameni cu experiență și curiozități diferite ce sunt dispuși să lucreze în echipe în vederea creării unor performance-uri, instalații și scurtmetraje, parte a unui serial performativ. Fiecare echipă va constitui o lucrare hibridă de durată scurtă-medie care va contribui la forma finală a proiectului HEALING PORTRAITS.

PERIOADA :

📌7 august – 22 august (DEADLINE ❗) // Înscrieri (rolling admission*) AICI >>https://forms.gle/F8fhyKxsNyJYN7Wy6

📌30 august – 12 septembrie // Întâlniri de lucru – zilnic, 17:00 – 21:00

📌12 septembrie // Performance itinerant cu public

*rolling admission presupune evaluarea aplicațiilor din momentul în care sunt primite; se diferențiază de înscrierile standard prin faptul că nu se așteaptă data limită pentru evaluarea tuturor aplicațiilor. Astfel o parte din comunicarea selecției se va putea face chiar pe parcursul perioadei de înscriere.

Programul de lucru va fi flexibil, între 4-8 ore pe zi, însă e nevoie de disponibilitate pe toată perioada atelierului.

 


CONTRA CINISMULUI este cea de-a VI-a ediție a Focus Atelier. Dincolo de critica cinică, la îndemână și pasivă, ne întrebăm ce ne mai dă demnitate, speranță și libertate?

Participarea la atelier este gratuită în funcție de locurile disponibile și în urma selecției. Încurajăm participarea persoanelor non-binare, femeilor, persoanelor roma, persoanelor queer.


DESPRE ATELIER:

“În urma discuției cu echipa Reciproca în vederea acestui atelier mi-a rămas în minte o întrebare, și anume: «Ce ne (mai) mișcă azi?» Romancierul Edouard Louis spune într-un dialog cu regizorul Ken Loach: «Politica este și despre posibilitatea iubirii». Din acest schimb între intim și politic caut să dezvolt atelierul. Cred că dacă arta reușește să creeze un spațiu de dialog și preludiu pentru viață, atunci ne-am făcut datoria ca cetățeni, și astfel arta poate deveni un domeniu de primă necesitate. Le propun participanților să dăm glas împreună unui manifest artistic colectiv al urgenței, al indisciplinei, al furiei.

Pandemia pe care o traversăm nu a fost trăită de toate clasele sociale în același fel, și consider că multe povești au rămas invizibile. Când mă gândesc la oamenii străzii care au fost uitați în totalitate de către guvernele europene în această eră a pericolului sanitar, la tinerii dați afară din casă de părinții lor fiindcă și-au exprimat orientarea sexuală, la femeile agresate sau copiii abuzați din familii disfuncționale, nu pot decât să sper că (și) despre acești oameni vom vorbi în spectacolele noastre de teatru și în filmele noastre.” Eugen Jebeleanu


DESPRE REZIDENT:

Eugen Jebeleanu și-a început cariera ca regizor de teatru în 2010. Timp de mai bine de 10 ani, și-a concentrat eforturile artistice pe proiecte politice și sociale prin intermediul cărora a încercat să ofere o platformă grupurilor vulnerabile, discriminate și celor care nu aderă la valorile culturii dominante. După absolvirea în 2010 a secției de actorie din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică din București, și-a continuat studiile cu un Master în regie și dramaturgie la Paris în cadrul Universității Paris X Nanterre. În 2010 a fondat alături de dramaturgul Yann Verburgh, Compania 28, realizând spectacole pe texte proprii ca „dontcrybaby”, „RETOX – Romania Este Țara Occidental Xeroxată” și „Ea e băiat bun”. Din 2016, a colaborat cu Teatrul Național „Radu Stanca” din Sibiu, unde a regizat trei spectacole: „20 noiembrie” de Lars Noren, „Familii” (text propriu) și „Vedere de pe pod” de Arthur Miller. În 2017 și 2018, a regizat „Katzelmacher” de R. W. Fassbinder, la Schauspiel Stuttgart și „Piața Roosevelt” de Dea Loher, la Wilhelma Teater, ambele fiind coproducții cu Staatlichen Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Stuttgart. În 2017 fondează cu Yann Verburgh, în Franța, Cie des Ogres, și regizează „Căpcăuni”, un proiect care s-a jucat în peste 15 orașe din Franța și care a fost recompensat de către Fédération d’Associations de Théâtre Populaire (FATP). Pentru spectacolul „Itinerarii. Într-o zi, lumea se va schimba” din 2019 Eugen Jebeleanu a primit premiul „Lucian Pintilie” pentru Cea mai bună regie în cadrul Galei Premiilor UNITER.
În 2020 regizează „I Was Looking at the Ceiling and Then I Saw the Sky”, operă contemporană de John Adams, produție a Operei din Lyon, iar în primăvara acestui an colaborează cu Teatrul German din Timișoara pentru o nouă versiune a textului „Katzelmacher” de R. W. Fassbinder. Spectacolele sale sunt invitate în numeroase festivaluri din România, Polonia, Danemarca, Germania, Moldova. „Câmp de maci” este debutul său în cinema. Filmul a avut premiera mondială la Festivalul Black Nights din Tallinn în toamna lui 2020 și până în prezent a câștigat trei premii pentru Cel mai bun film la Festivalurile Internaționale de Film de la Barcelona și Belgrad, Premiul pentru Cea mai bună regie și Premiul Publicului la TIFF Cluj.
Credit foto: Adi Bulboacă

Focus Atelier 2021 este un proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.